دسته‌بندی نشده

چه زمانی باید از شیلنگ ترموپلاستیک استفاده کرد؟

شیلنگ ترموپلاستیک

 

بخش شیلنگ های ترموپلاستیک KURT
شیلنگ ترموپلاستیک. تصویر از الماس تیام

ساخت شیلنگ ترموپلاستیک بی شباهت به همتایان لاستیک مصنوعی آنها نیست. شما هنوز از یک لوله داخلی و پوشش بیرونی استفاده می کنید که توسط یک یا چند لایه تقویت کننده جدا شده اند. اما با کیفیت های عملکردی متفاوت. اگرچه پلیمرهای ترموپلاستیک در ده‌ها فرمول وجود دارند، اما رایج‌ترین پلاستیک‌ها مانند پلی‌استر، نایلون و پلی‌تترا فلوئورواتیلن (PTFE) که معمولاً به‌عنوان ماده لوله داخلی استفاده می‌شوند را می‌شناسید.

لایه تقویتی با مواد مشابه و ساخت و ساز به عنوان شیلنگ هیدرولیک استاندارد موجود است، به جز اینکه تقویت کننده سیم مارپیچی چند لایه نادرتر است. آرماتور ممکن است پلی استر، آرامید یا سیم فولادی باشد و در برخی موارد ممکن است کلا جایگزین پوشش بیرونی شود. با این حال، دیدن پوششی که از ترموپلاستیک نیز ساخته شده است، رایج‌تر است، زیرا دلایل اصلی انتخاب مواد ثابت هستند. یکی از مزایای شیلنگ ترموپلاستیک این است که چگونه لوله، آرماتور و پوشش را می توان گرم کرد و در مرحله آخر تشکیل داد تا محصول نهایی تقریباً همگن تولید شود.

شیلنگ ترموپلاستیک مزایای ذاتی زیادی دارد که ممکن است دلیل شما برای انتخاب آنها باشد یا نباشد. استحکام طبیعی ترموپلاستیک به لوله‌های داخلی و پوشش‌های بیرونی نازک‌تر اجازه می‌دهد و یک شیلنگ هیدرولیک جمع و جور را فراهم می‌کند. همچنین، لوله‌های داخلی مانند نایلون و پلی‌استر انعطاف‌پذیری عالی را برای شیلنگ فراهم می‌کنند و به عنوان مثال، از شعاع خمش نصف یک شیلنگ 100R2 قابل مقایسه برخوردار هستند.

کاربردهایی که به شیلنگ های هیدرولیک غیر رسانا نیاز دارند، مانند تجهیزات متحرک برای تاسیسات برقی، از اثر عایق الکتریکی گرمانرم سود می برند، به ویژه هنگامی که تقویت کننده ها ترموپلاستیک هستند، مانند نایلون یا پلی استر. شیلنگ غیر رسانا که اغلب تحت تعریف 100R7 و 100R8 فروخته می شود، بهترین انتخاب برای هر نوع انتقال سیال است که در آن پتانسیل انتقال یا جرقه برق وجود دارد. جلوگیری از انفجار، بالابرهای هیدرولیک و ماشین آلات ساختمانیو غیره….

همانطور که اگر رزومه شیلنگ ترموپلاستیک قبلاً به اندازه کافی چشمگیر نبوده است، مقاومت شیمیایی استثنایی را نیز به ارمغان می آورد. اگر سیستم شما از مایع هیدرولیک مصنوعی مانند استر فسفات استفاده می کند، لوله ترموپلاستیک شما را از خرابی در جایی که لاستیک مصنوعی معمولی نمی تواند مقابله کند محافظت می کند. حتی آب گلیکول هم برای گرمانرم قابل مقایسه نیست، اگرچه وجود آب حداکثر درجه حرارت شیلنگ را کاهش می دهد.

با این حال، شیلنگ ترموپلاستیک کامل نیست. طبیعت ترموپلاستیک از عملکرد در دمای بالا جلوگیری می کند، بنابراین در بهترین حالت بیش از 200 درجه فارنهایت انتظار نداشته باشید. علاوه بر این، ترموپلاستیک انتخاب برتر برای فشار بسیار بالا نیست، جایی که فولاد مارپیچ یکه تاز است. صرف نظر از این، شیلنگ هیدرولیک ترموپلاستیک یک انتخاب کلی عالی برای اکثر کاربردها است. مقاومت شیمیایی، انعطاف پذیری، عدم رسانایی و اندازه جمع و جور آن را برای سخت ترین کاربردها نیز مناسب می کند. Glass-Transition انتقال تدریجی و برگشت پذیر از ترکیب پلاستیکی نرم و انعطاف پذیر به حالت سخت تر و شکننده تر آن است. از نظر فنی، ترموپلاستیک ها شیشه ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *