کوپلینگ

کاربرد کوپلینگ هیدرولیک

کاربرد کوپلینگ هیدرولیک

نحوه کارکرد کوپلینگ

دستگاه انتقال قدرت هیدرودینامیکی به طور کلی شامل یک مدار گردش سیال است، این مدار با سیال مناسب پرشده و شامل یک پمپ گریز از مرکز بعنوان عضو محرک و یک توربین به عنوان عضو متحرک میباشد. انرژی مکانیکی منتقل شده توسط موتور محرک اولین تغییر شکل انرژی از مکانیکی به هیدرولیکی است که در پمپ اتفاق می افتد. ولی در توربین دوباره به انرژی مکانیکی تبدیل میشود. کوپلینگ هیدرولیک می تواند عملکرد لرزش پیچشی و تاثیر آن را کاهش دهد و همچنین موتور را با یک زمان تاخیر شروع کند، شتاب کند و شروع ناگهانی ناشی از تاثیر قطعات بین یکدیگر را کنترل کند.

هیدرولیک چیست؟

اگر بخواهیم توضیح مختصر در مورد هیدرولیک بدهیم باید اشاره کنیم به قانون پاسکال مطابق آن فشار وارد شده به یک مایع در همه ی جهات بصورت مساوی منتقل می شود. مقدار این فشار با مساحت سطح آن نسبت عکس دارد. سیستم های هیدرولیکی بر مبنای انتقال قدرت توسط یک مایع تحت فشار طراحی شده است.

انواع کوپلینگ

اشاره به کوپلینگ های هیدرولیکی، در وهله ی اول به کوپلینگ گیره ای یا فشاری می پردازیم که این محصول دو تیکه میباشد و به هم اتصال داده میشود این قطعه اتصال سریع انعطاف پذیر هم هستند و برای محل ثابت استفاده میشوند.

نوعی دیگر کوپلینگ فلنجی است که برای بارهای سنگین یا تجهیزات صنعتی صورت گرفته است که متشکل از غلاف کوتاهی است میباشد که به کمک یک فلنج عمود بر آن شکل گرفته است. همچنین کوپلینگ  غلافی متشکل از یک لوله میباشد که قطر داخلی آن با تلرانس مورد نیاز فیکس میشود.

کوپلینگ هیدرولیکی می تواند با شدتی ظرفیت نیرو موتور را افزایش دهد در واقع در راه اندازی های طولانی، اتصال مایع به موتور اجازه می دهد تا سرعت کامل را قبل از بارگیری افزایش دهد. که این امر موجب کاهش گرمای جریان میشود و انتقال قدرت بین عناصر خروجی و ورودی انجام میشود.

کوپلینگ

کوپلینگ ها به شیلنگ ها و اتصالات اجازه می دهند که به سرعت و با کمی تلاش به هم وصل یا جدا بشوند. آنهابه عنوان مکمل های استاندارد در اکثر سیستم های سیال و گاز، از جمله تاسیسات آبیاری، پنوماتیک و هیدرولیک استفاده می شوند. کوپلینگ هیدرولیک وسیله ای است که برای سیستم های روغن فشار بالا طراحی شده است. اتصال سریع های هیدرولیکی باید فشارهای زیاد را تحمل کنند و همچنین باید با آسیب های قرارگرفتن مداوم در معرض دمای بالا و تخریب روغن بدون شکست مقابله کنند. روغن داغ و پرفشار بسیار قابل اشتعال می باشد، بنابراین در ساخت کوپلینگ های هیدرولیک باید از مواد بدون اشتعال استفاده کرد و همین امر باعث میشود عموما از آلومینیوم و برنج ساخته شود و در کارخانجات فولادی از کوپلینگ های استیل هم استفاده می کنند.

اتصال سریع

هرآنچه شما در زمینه ی هیدرولیک و پنوماتیک نیاز داشته باشید با شرکت ما برطف میشود. شرکت ما تامین کننده ی شیلنگ هیدرولیک، اتصالات هیدرولیک و پنوماتیک، شیلنگ های سیم دار، شیلنگ های نخدار، شیلنگ های تفلون،اتصالات برنجی، اتصالات پنوماتیک ،کوپلینگ های فشارقوی، شیلنگ های پنوماتیک و … است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *